Edge Merging

Unione spigoli unifica gli spigoli che si incontrano in corrispondenza di un vertice comune con un angolo di inflessione minore di una tolleranza specificata. Questo strumento fornisce il vantaggio di ridurre il numero di spigoli, soprattutto quelli piccoli, permettendo di ridurre la densità generale della mesh e offrendo tempi di analisi più rapidi.

Il punto di inflessione è determinato dall'angolo di tangenza incluso che presenta un limite superiore di 15 gradi nella finestra di dialogo Unione spigoli.

To access Edge Merging, click Setup (tab) > Setup Tasks (panel) > Geometry Tools, and click the Edge Merge tab.

Alternatively, right click on the Geometry branch of the Design Study bar, and click Edit...

About Edge Merging

Unione spigoli non avrà alcun effetto se più di due spigoli si incontrano in corrispondenza di un vertice (come mostrato a sinistra). Analogamente, non unirà gli spigoli che si incontrano in un angolo inscritto maggiore dell'angolo specificato (mostrato a destra):

Using Edge Merging

When the Edge Merge tab is active, edges that can be merged are marked with an arrow. The mesh that is created on the geometry without merged edges is also shown.

Edges to be merged are identified by selection of the included angle; there is no provision for direct selection of edges. The process is described:

  1. The default included angle is 5 degrees. Vary this value as needed, but be careful not to select a value that will remove intentional vertices.
  2. The number of edges to be merged is shown.
  3. Click the Merge button to invoke the command.

Image of mesh after edges are merged: